פרופ' אלי צוקרמן הוא מנהל יחידת הכבד של מחוז חיפה וג"מ ושל מרכז רפואי כרמל. כמו כן פרופסור חבר בפקולטה לרפואה של הטכניון בה סיים את לימודי הרפואה בהצטיינות וקבל תואר M.D. ב 1982 פרופ' צוקרמן סיים את ההתמחות ברפואה פנימית במרכז רפואי "בני ציון" בחיפה והתמחה במחלות כבד ביחידת הכבד של אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) בשנים 1994-97 כולל התמחות מתקדמת במחלות כבד (advanced hepatology). . פרופ' צוקרמן הקים וניהל את היחידה למחלות כבד במרכז רפואי "בני ציון" עד 2007 והקים ומנהל את היחידה למחלות כבד של מרכז רפואי כרמל והמרכז האמבולטורי לין בחיפה. פרופ' צוקרמן מאבחן ומטפל בחולי כבד גם בקליניקה הפרטית במרפאת ורדיה בחיפה. בנוסף הוא חבר בחברה הישראלית, האמריקאית והאירופית לחקר הכבד.

פרופ' צוקרמן נחשב למומחה בעל שם עולמי למחלות כבד ומטפל בחולים רבים המופנים אליו מארצות אחרות ולא רק מישראל ומוזמן להרצות בכינוסים חשובים בארץ ובחו"ל לעתים קרובות. פרופ' צוקרמן הינו יועץ בינלאומי של חברות תרופות רבות מהמובילות בעולם וכן חבר בועדות בינלאומיות העוסקות בתכנון ופתוח של טיפול בחולים עם מחלות כבד מסוג הפטיטיס C.

פרופ' צוקרמן הינו בעל ניסיון רב שנים (יותר מ 20 שנה) בטיפול בחולי כבד בכל מגוון מחלות הכבד כולל דלקת כבד נגיפית מסוג C ו B, שחמת הכבד על סיבוכיה, כבד שומני, גידולי כבד, מחלות דרכי המרה בחולים המועמדים להשתלת כבד ועוד. יחידת הכבד אותה הוא מנהל פעילה ביותר ונחשבת מהיחידות הטובות בארץ. במסגרתה מתבצע אבחון וטיפול של המחלות .

נושאי המחקר העיקריים שבהם עוסק פרופ' צוקרמן הם טיפול בהפטיטיס C והפטיטיס B. הוא משמש כחוקר ראשי במספר רב שלמחקרים בנושאים אלה ובמסגרתם זכו אלפי חולים לקבל טיפול חדשני ולהבריא ממחלתם. בנוסף הוא מחברם (או שותף לכתיבה) של יותר מ 100 מאמרים בעיתונות הרפואית כולל עיתונים יוקרתיים ביותר כמו Blood, Annal of Internal Medicine, Journal of Hepatology ועוד.

פרופ' צוקרמן משמש כ reviewer של עיתונים רפואיים רבים ומשמש כחבר ב Editorial Board של Journal of Hepatology.

פרופ' צוקרמן מרבה להרצות הן לקהל הרופאים והן לקהל הרחב, מרבה להופיע בתכניות טלביזיה ובשידורי רדיו וכן לכתוב כתבות המיועדות לקהל הרחב בעיתונים השונים. לפרופ' צוקרמן קשר הדוק עם עמותת חולי הכבד הישראלית ח"ץ ומשתף עימה פעולה לרווחתם הרבה של החולים. כמו כן הוא מנהל פורום לחולי כבד ((BeOK באינטרנט בו הוא עונה לשאלות אלפי פונים מזה מספר שנים בהתנדבות.

דוגמאות לראיונות והרצאות תוכלו למצוא בקישורים הבאים:

דילוג לתוכן